vineri, 7 octombrie 2016

Cresterea Matcilor

Cresterea matcilor reprezinta o provocare pentru orice apicultori care este la inceput de drum.

Chiar daca majoritatea apicultorilor cu experienta iti vor spune ca este foarte greu si nu vei reusi sa iti faci proprile matci singur la tine in stupina.

Eu asi vrea sa ii contrazic, pentru ca la un moment dat si ei au fost incepatori si au experiementat toate tehnicile pe care le-a intalnit pentru ca intr-un final sa reuseasca sa faca singur transvazarea si sa inceapaa efectiv cresterea.
De altfel exista o multime de metode pentru a creste proprile matci la tine in stupina fara prea mari dificultatii, insa depinde foarte mult de tine.

Eu cand am inceput sa transvazez, imi era destul de greu, in sensul ca nu vedeam larva nu stiam din pozitie sa o iau astfel incat sa nu o ranesc, si asa mai departe. Insa cand am inceput sa transvazez cate 30-40 de larve mana a inceput sa mi se obisnuiasca sa tin unealta in mana, ochiul a inceput sa se formeze si sa vad din ce in ce mai bine larvele care erau potrivite pentru a fi transvazate.

Dupa care urmatoarea provocare a fost sa imi fac singur Starter si Finisor unde sa imi creasca mai departe larvele pana cand vor iesi matcilor.

Iar acuma imi este destul de usor sa transvazez mai ales ca au trecut deja 5 ani de cand am stupina si in fiecare an produc peste 200 de matci in propria stupina.

Iar in directia asta am dezvoltat o carte impreuna cu 4 bonusuri care sa te ajute sa iti cresti singur proprile matci la tine in stupina, chiar daca esti incepator si nu sti exact de unde sa incepi.
Vreau sa te ajut cu aceasta carte, la care poti avea acces aici: http://www.lectiiapicultura.ro/cresterea-matcilor-curs-online/

De asemenea iti ofer un manual gratuit cu ghidul pentru incepatori pe care il poti accesa de pe siteul meu: lectiiapicultura.ro

In concluzie
Te astept pe blog sa invatam impreuna despre apicultura si cresterea matcilor.

Mult succes, 
B.Pascu Iosif

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu